marelle.reismee.nl

Overzicht van de afgelopen drie weken

want ja, het is inmiddels alweer drie weken geleden dat ik voor het laatst geblogt heb. En ja, ik schaam mij. En voel mij schuldig. En durf jullie nauwelijks onder ogen te komen (gelukkig wordt me dat op deze afstand redelijk makkelijk gemaakt).

Om jullie toch een beetje een beeld te geven van wat ik de afgelopen 3 weken heb gedaan, zal ik een overzicht geven van mijn facebookupdates (want op een of andere manier is facebook bij mij meer geïntegreerd dan mijn reisblog. Mijn oprechte excuses).

Aangezien mijn laatste blog op 23 oktober was, zal ik daar beginnen. Voor het leesgemak zal ik alles in het Nederlands opschrijven (de originelen willen nog wel eens van taal wisselen)

24 oktober, 16.38u: Waarom zijn er deze woensdag zo veel Halloweenfeestjes terwijl pas volgende week maandag Halloween is?

24 oktober, 18.50u: Ik kan niet geloven dat ik het bestaan van dit geweldige liedje (http://www.youtube.com/watch?v=KUXGVfmrEN4) bijna vergeten was. En voor degenen die zich afvragen waarom ik elke twee minuten mijn status update: ik moet een presentatie maken.

25 oktober, 00.16u: Luistert naar Urgent fm :)

25 oktober, 02.44 u: Waarom zou je slapen als je ook kunt studeren?

25 oktober, 17.20u: Hoe moet ik Duitse elementen in 'The Communication Cord' vinden, als er niet eens een Wikipediapagina voor bestaat??

28 oktober, 20.57u: Lief ophalen van de bus!

(hier volgt er een week facebookstilte, maar ter info: we zijn naar Limerick geweest, hebben de Milk Market bezocht, de Universiteit, de Farmers Market, we zijn naar Cork geweest, waar een jazz festival was, en uiteraard hebben we ook Halloween gevierd!)

4 november, 16.51u: Heeft teveel pepernoten gegeten en is nu een beetje misselijk

6 november, 01.37u: Heeft 'Star of the Sea' uitgelezen... over plottwists gesproken *omijngod*

6 november, 23.35u: Skype-eenzaamheid; wanneer zelfs de Echo / Sound Test Service niet online is

7 november, 11.39u: Opnieuw een zonnige dag in Ierland.... ik begin het verdacht te vinden

8 november, 18.46u: Natuurlijk kan ik twee essays schrijven in twee dagen en 23 uur!

9 november, 17.11u: Essay 1 (zo goed als) af! Essay 2 ik kom eraan

Laughing

11 november, 15.14u: Klaaaar!!

Laughing
En ja ik ben heel trots op mijzelf

11 november, 21.48u: Na 25 keer niezen, krijgen we dan een tropische winter met 25 graden (boven nul)??????

Zoals blijkt, heb ik mij de afgelopen tijd vooral bezig gehouden met presentaties maken en essays schrijven. Niet het meest interessante onderwerp voor een blog, tenzij jullie heel erg geïnteresseerd zijn in het leven van Remarque, de Ierse Onhafhankelijkheidsoorlog, antifascisme in het boek 'Jugend ohne Gott', het personage Dixon in het boek 'Star of the Sea' (wat overigens een aanrader is, in het Nederlands vertaald als 'Stella Maris') of het gebruik van 'quite' en 'rather' en eventuele verschillen tussen die twee.
Als jullie nog twee weken geduld hebben, kan ik jullie alles vertellen over Patrick Süskind, het gebruik van de indirecte reden in het Engels, de mening van Heinrich Böll over Ierland, algemene onderzoeksmethoden en problemen bij het vertalen van Duits naar Engels.
En na drie weken kan ik jullie ook nog van alles uitleggen over computervertaling.

Over vier weken volgt waarschijnlijk bericht over het Ierse landschap en plaatsen die ik in de tussentijd nog heb bezocht, en dat ik hard aan het studeren ben voor mijn laatste examen.

En over vijf weken ben ik thuis taart aan het eten voor Joris zijn verjaardag!

Liefs, Marelle

Reacties

Reacties

mam

Tjongejonge, wat een ontwikkelingen maak je door. Böll en Remarque, geschiedenis en grammatica, we kunnen gesprekken op niveau gaan voeren. Tenminste, als ik me voor die tijd ook nog even inlees...
En anders babbelen we gewoon over het weer (erg mistig vandaag) en hoe de taart t.z.t. smaakt
:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!