marelle.reismee.nl

Update uit Ierland

Dag lieve mensen!

Na een lange radiostilte (reisblogstilte?) is het weer hoog tijd voor een nieuwe blog! Ik heb inmiddels zoveel te vertellen dat ik de helft alweer vergeten ben (wat overigens ten goede komt voor de lengte van deze blog, anders zou dit direct in Google Libraries terechtkomen).

De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met het rondkrijgen van mijn rooster. Van de vijf vakken die ik oorspronkelijk in gedachten had, heb ik er maar eentje (Language Technology) van het begin af aan gevolgd. Voor Engels moest ik wachten tot we eindelijk de ingangstest mochten maken en de resultaten kregen (dat heeft in totaal twee weken geduurd), vervolgens mochten we een niveau hoger (= andere dag+tijdstip = rooster aanpassen), mijn vakken van Duits moest ik allebei wisselen omdat ze tegelijk met andere lessen waren, en ook omdat het veel te simpel was (ik wist het beter dan de docente, dat zegt genoeg). Nu doe ik Duitse Landeskunde en Translation German-English (translation is mijn lievelingsles tot nu toe), en vanaf volgende week ook nog Duitse Literatuur (als ik groen licht krijg vanuit Gent). Ja, dat betekent inderdaad dat ik de eerste vier weken van dat vak gemist heb, maar waarschijnlijk zal ik het redelijk snel kunnen inhalen. Mijn ervaring is dat het niveau en vooral het tempo hier ietsje lager liggen dan thuis, dus dat moet wel lukken. Het vijfde vak wat ik hier volg is Research Methods (eerst wilde ik Journalistic Writing doen, maar daar wilden ze liever geen Erasmusstudenten). Tot nu toe is Research Methods vrij basic, eigenlijk weet ik het meeste al van wat er verteld wordt, maar ik heb gehoord dat t over een paar weken moeilijker wordt. Ik ben benieuwd!

Naast mijn leven in de klaslokalen heb ik ook nog een sociaal leven (jaja). Hier in Brookfield Hall zijn er een heleboel Erasmussers, waaronder zeer veel Duitsers (er wordt wel gezegd dat iedereen hier een Duitse huisgenoot heeft, en tot zover heb ik nog geen uitzondering gevonden). Elk weekend is er wel iets te doen, en elke doordeweekse dag eigenlijk ook wel! Maar ik heb al een paar dagen met griep op bed gelegen (behalve toen ik naar de les moest, toen ben ik opgestaan), dus ik doe het nog wat rustig aan. Bovendien heb ik ook niet altijd zin of tijd, want ik moet hier wel wat meer essays schrijven dan in Gent (waar ik er eigenlijk tot nu toe nog geen een heb moeten schrijven volgens mij).

Tot nu toe ben ik met een groep Erasmussers naar Adare geweest, een plaatsje ten zuiden van Limerick. Adare is bekend voor zijn cottages en Adare Manor, een groot landhuis/hotel met gigantische golfbanen. (zie foto's)
En vandaag ben ik met twee Duitse meisjes naar Bunratty geweest, een kasteel met allemaal oude huisjes waar je in kan rondkijken. Het was erg leuk, ondanks de regen, helaas was ik mijn fotocamera vergeten, dus voor de foto's moeten jullie nog even wachten totdat ik ze van de anderen heb!

Ik zal overigens mijn best doen om iets regelmatiger een blog te posten, want eigenlijk kan dit niet natuurlijk! Alleszins superleuk dat jullie dit lezen en bedankt voor alle reactie's! Ik vind het ook leuk om van jullie iets te horen

Laughing


Heel veel liefs vanuit de regen!!

ps. Mama, bij mij is het nog voor middernacht! Dusss.

Reacties

Reacties

mam

Gefeliciteerd, deadline gehaald! :)
En weer een leuk verhaal. Grappig om te zien dat je alleen al met het maken van een rooster een maand zoet kunt zijn. Veel plezier met je leven in en buiten de klaslokalen, lieve Erasmusser (of Erasmuse?).

oma Ien

Dear oder liebe Marelle,
Het wordt tijd, dat ik ook een ga reageren, want anders is het maar eenrichtingsverhaal. Leuk te horen, dat je je
zo thuisvoelt. Ik moet zeggen, dat ik het altijd ook fijn
vond, dat ik mij goed verstaanbaar kon maken en jij
dus nog veel beter.
Wij zijn een paar dagen naar Vaals geweest , ja hoe kan
het anders opa kan toch niet thuisblijven op zijn verjaardag. Hebben wandeling door Vaals gemaakt,
en op het drielandenpunt .Gezellig Aken en ook
de Dom met het aangrenzende winkeltje bezocht, en daar vond opa echt iets op jou van toepassing. Een spreuken boek : Ïrische Segenswünsche. Ik weet niet of ik het je wel vertellen mag, maar ik kan het niet laten.
Wij wensen jou nog een hele fijne tijd toe en potverdorrie
je hebt vast de aanbevolen vitamientjes vergeten. Je gaat nu niet meer ziek worden hè, dat is zonde van de tijd. Heel veel liefs oma en opa.incl. knuffel!`

Joris

Zusssiee!

Je had uiteraard maar je grootmoeder moeten luisteren en meer vitamientjes moeten eten! Ziek worden is namelijk niet het eerste wat ik zou doen als ik in Ierland was..

Komende week zal ik ook wel roosterproblemen ondervinden, want dan is de helft van al mijn leraren pleite ivm uitwisseling en koterkamp. Niks mis mee natuurlijk, maar ik moet nog wel een goede bestemming vinden voor mijn tussenuren. Want nu hier ook het herfst weer is begonnen, is op het gras liggen en ijsjes eten geen optie meer...

Tot later!

xx JB =)

Marelle

Broertje!!!

ziek worden is onvermijdelijk in dit land, het is KOUD en NAT!!! Hahaha, "koterkamp" blijft een zalig woord!

Teveel tussenuren zijn inderdaad wel problematisch, maar je kan bijv. naar het piazza of bruggers pesten, oofffff gaan bowlen!!! Ja Joris, ga bowlen! Megacool!

Is het bij jullie ook eindelijk herfst? Net goed, ik werd al stikjaloers van al die 26-graden-verhalen.

Bis spätah!

mam

Geruststellend weerbericht :P
Harde wind, fikse regenbuien, hagel, de herfst is echt begonnen en het wordt tijd om de winterjassen te voorschijn te halen.
Ons humeur is nog altijd zonnig :)

mam

Nu ook nog een heus onweer met lichtflitsen, gedonder en striemende regen

belinda

Leuk om je blog te lezen en de ervaringen tot nu toe!
Heb je inmiddels al wel een boeiende les gehad? ;-)

Hier wat 'nieuws' uit Dordrecht:
Oscar heeft het druk met zijn huiswerk en sporten. Afspreken met vriendjes is er niet meer bij. Wel heeft 'ie het goed naar z'n zin op het gym...
Anneli zou druk moeten zijn ;-) met een werkstuk over Pop-art en wat ander huiswerk. Alleen is er geen doorkomen meer aan op haar kamer en ligt ze heerlijk en nog steeds in pyjama tussen alle rommel een donald duckje te lezen...
Ik doe een poging om wat te schrijven maar laat me fijn afleiden door jouw blog en google... de deadline begint nu echt te naderen. De fotoshoot voor de modereportage was echt leuk. Heb gister een boek gekocht van de bladendokter Sanoma. Allerlei tips om een goed blad te maken. Inspirerend. Over inspiratie gesproken: op de website van Linda kwam ik dit filmpje tegen: http://www.lindamagazine.nl/2011/09/16/oren-snapt-niet-waar-jij-je-druk-om-maakt/
Robert is druk met werken en gaat vanmiddag lekker hockeyen en daarna aan de B&B (bier en bitterbal).
Net besloten om in de kerstvakantie naar London te gaan met Oscar en An. Fijn vooruitzicht!

Veel liefs van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!