marelle.reismee.nl

de laatste loodjes

Dag lieve mensen op het continent!

Jaja, de laatste loodjes alweer. Ik mag dat zeggen, omdat ik na komende week zo goed als klaar ben. De planning ziet er als volgt uit: een schriftelijk en mondeling examen op maandag, een inhaalles en essay op dinsdag, een essay op donderdag, een essay op vrijdag. Nog een essay de vrijdag daarna, en een final exam op 12 december. De 14e kom ik dan weer terug naar Nederland (en de 19e naar Gent, noteert het allen in uw agenda!!). Ik blijf het zeggen, maar de tijd gaat ontzettend snel nu.

Door alle essays/presentaties/examens heb ik doordeweeks niet echt energie en tijd om nog van alles te doen (en met van alles bedoel ik feestjes), maar dat haal ik in het weekend wel weer in. Vorige week was het verjaardagsweekend, met op vrijdag een pyjamaparty hier in Brookfield (wat heel gemakkelijk was want ik kon daarna direct mijn bed in) en zaterdag vierden we zelfs drie verjaardagen tegelijk, waaronder ook die van Henri (na stad en land afgezocht te hebben, vond ik uiteindelijk Duvel en Chimay, die ik hem als verjaardagscadeautje gaf op voorwaarde dat ik ook een slokje mocht - het was hemels). Er was eerst een preparty in een van de appartementen hier, daarna gingen we uit in de stad en toen was er nog een afterparty bij ons in de living (= woonkamer). Ik heb toen om 4 uur 'snachts nog bolussen gebakken voor iedereen, wat uiteraard weer een groot succes was, en nog het recept uitgelegd aan een stel dat verwikkeld was in een kookwedstrijd met klasgenoten. Het was een zeer geslaagde avond; en zondag heb ik heerlijk niks gedaan.

Vanaf maandag moest ik dan weer aan de slag met essays schrijven en leren voor een mondeling en schriftelijk examen, helaas. Maar ik heb de term 'metri causa' in een van mijn essays kunnen verwerken, dus ik vind dat ik daarvoor al goede punten verdien!

Gisteravond zijn we met een paar meiden naar een concert van The Coronas geweest. Dat is een Ierse band die blijkbaar redelijk bekend is hier, ook al had ik er nog nooit van gehoord. Maar ze waren echt heel goed, dus ze hebben er nu een paar nieuwe fans bij!! (en ik heb er een nieuw tshirt bij) Ik zal een paar liedjes als video posten, dan kunnen jullie ook luisteren.

Nu ga ik dan aan de slag voor komende week, want ik ga mijn tijd hard nodig hebben, vrees ik. Heel veel liefs vanuit het bewolkte, ietwat regenachtige Limerick!!!

Reacties

Reacties

Broer

Zus,

The Coronas een band? Ik ken alleen Corona's ;)

Ik word helemaal knetter van die sinterklaasliedjes bij de appie. Sinterklaas kapoentje tot daar aan toe, maar het raadsel van vijf december (?) en dag sinterklaasje....

Wel sociaal van je om pas na de achttiende weer naar Gent te gaan :)

Broer, gelukkig van uit een minder mistig Asperen

Zus

Broertje!

Ik zou zover durven gaan om te zeggen dat The Coronas beter zijn dan Corona's ;)

Haha, ja rond Sinterklaas moet je inderdaad niet langer dan 20 minuten in de Appie zijn, anders word je helemaal gek

Natuurlijk, ik zou de taart niet willen missen!!! En dat jij dan jarig bent is een bijkomende gezelligheidsfactor ;)

Rijmpiet i.o.

Sint zat te denken
Wat hij Marelle zou schenken
Toen bedacht hij ineens
Ze is er geeneens
Dus jij vindt niets in jouw schoen
En ik hoef lekker niks te doen :P
Nog veel plezier in Limerick
En maak je niet te dik*
Zwaai zwaai
Met een virtuele taaitaai

Sint en Rijmpiet

* (met bolussen - maar toen rijmde het niet meer)

oma Ien,

Dear Marelle,
Het is wat je schrijft: Le temps passe vite, maar dat is
een goed teken. Ik heb ook wel het idee dat je je prima
vermaakt, studeert etc. etc.
Wat sint betreft, die heeft het hier wel gehad, wij zien
hem mischien nog wel , maar verder verdomt hij het.
Maar ik kan wel eens informeren of hij jou beter gezind
is, dan kan hij hier wel wat voor je achterlaten. En mocht
dat het geval zijn, dan merk je het wel.
Lieve Marelle , hier gebeurt verder gelukkig niets bijzonders, dus wij wensen jou nog veel succes met je
studie en examens en nog veel plezier, liefs ook van
opa, oma Ien.

Sint (n.a.v. Rijmpiet i.o.)

Sint, die man met witte baard,
zit gewoonlijk stevig op zijn paard,
maar toen-ie las wat die Rijmpiet wrochtte
wrong hij zich in te veel bochten
en viel bijna van zijn schimmet ter aard' .

Hoe komt die Rijmpiet op 't idee
zo'n slap vers te schrijven, ach jee,
voor 't arme meisje ver van hiere,
hard studerend in het land der Ieren.
En dan ook nog geen kado, foei, basta, nee!

Dat Sint niet zelf naar Eire komen kan
begrijpt natuurlijk ied're vrouw of man,
maar gun dan 't lokkend vooruitzicht
op taart, als zij weer thuis komt 't arme wicht.
Rijmpiet, wees voortaan wat gevoeliger man !

Van ganser harte hoopt de goede Sint
dat jij, Marelle, bij thuiskomst vindt
heel lieve ouders en broers, die moe van 't wachten
vol verlangen naar jou smachten.
Vergeet dan snel die slappe Rijmpiet, kind.

Sint

Marelle

wauw :D

dankuwel Sinterklaas!!!!

En ook oma en rijmpiet uiteraard!!! Jullie zijn geweldig :)

Haiku-dichter

Zo vluchtig de tijd
Ongrijpbaar tiktakt de klok
Geniet van het nu

Tamtam

Wist je dat:
- We druk bezig zijn in huis om te zorgen dat je kamer op tijd klaar is?
- Het extra spannend wordt omdat de vloer pas maandag gelegd wordt i.p.v. afgelopen vrijdag?
- Je broer C afgelopen week geskied heeft in Duitsland?
- Hij ook de après-ski erg leuk vond?
- Papa een trui heeft gekocht van het merk Baileys?
- Je helaas geen Snuffel meer zult aantreffen als je thuiskomt.
- Broer J ook al in Duitsland is geweest afgelopen week, voor een rondleiding die niet doorging?
- Hij zich toch vermaakt heeft?
- Mama donderdag gaat varen op de Linge?
- Je dan naar haar kunt zwaaien?
- De poezen al aan hun winterslaap begonnen zijn, overdag althans?
- We het leuk vinden dat je over een paar dagen weer hier bent?

We wensen je:
- Veel succes met (het leren van) je tentamen
- Een gezellig laatste weekend in Limerick
- Sterkte met inpakken en afscheid nemen
- Een hele goede reis!

Marelle

Jullie hebben nog 4 dagen de tijd!! :)
Skiën?? Moet hij niet studeren ofzo?!?!?!
Oh nice, zit daar ook een fles Baileys bij? ^^
Snuffel = no more? Has he ceased to be? Is he expired and gone to meet his maker? Is he a late rabbit? Is he an ex-parrot? http://www.youtube.com/watch?v=npjOSLCR2hE

Ik zal zwaaien en glimlachen, met mijn mooiste tandpastglimlach (wat geen probleem zal zijn omdat ik dan net van de tandarts terugkom)

Joepie, dan kunnen muts (hera) en muts (pino) en Grote Muts (ik) gezamelijk bankhangen!! Als ze me nog herkennen tenminste.

Ik kijk er ook naar uit om weer terug te zijn :) Dankjulliewel en tot zeer zeer snel!!

Tamtam

P.S. De piano is net gestemd en staat al op je te wachten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!